اجرای کف‌سازی چهارباغ عباسی مورد سوال بسیاری از طراحان شهری است

مهدی مقدری

اصفهان – سخنگوی شورای شهر اصفهان با تذکری به سازمان زیباسازی در خصوص کف‌سازی خیابان چهارباغ عباسی گفت: اجرای این طرح سوالات زیادی را در ذهن طراحان شهری ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مقدری پیش از ظهر یکشنبه در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تذکری به سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در خصوص کف‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اظهار داشت: اجرای این طرح سوالات زیادی را در ذهن طراحان شهری ایجاد کرده است که این سازمان بایدپاسخگوی این سوالات باشد.

وی با بیان اینکه معرفی پیمانکار اجرای پروژه کف‌سازی خیابان چهارباغ، پیشینه و تجارب اجرا، چرایی اجرای آن و …. مورد سوال طراحان شهری در خصوص اجرای پروژه کف سازی چهارباغ است، افزود: همچنین باید پاسخ داده شود که کف سازی مذکور نسبت به عناصر مهمی که در بدنه چهارباغ وجود دارند چه رفتار و انعطافی از خود نشان می‌دهد، علت تغییر غیرقابل دفاع ارتفاع جداول چیست، علت جداسازی محل حرکت ویلچرنشینان از افراد عادی چیست، ارتباط این محور با محور مرکزی خیابان به چه صورت برقرار خواهد شد و محل جمع آوری و استحصال آب‌های سطحی کجاست.

  • سخنگوی شورای شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه گرافیک محیطی شهر، نقش بسیار مهمی بر فرهنگ و هویت شهری دارد و در واقع سهم عمده‌ای از هویت بصری شهر را تشکیل می‌دهد، ابراز داشت: این در حالی است که شوربختانه شاهد نابسامانی گرافیک محیطی اصفهان هستیم و رویه واحدی در آن به چشم نمی‌خورد.
  • وی با تاکید بر اینکه خبری از هنر فاخر اصفهان و عناصر فرهنگی شهر نیست و هویت بصری آن را بسیار نامنسجم ساخته است، اضافه کرد: ضروری‌ است گرافیک محیطی شهر نظام‌مند شده و هرچه سریعتر با ایجاد ساز و کاری مشخص با جذب نخبگان، خرد جمعی کارشناسان خبره را در این زمینه به کار گرفت.

مقدری ضمن تذکر به مدیران ارشد شهرداری تاکید کرد: سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف انرژی شهرداری اصفهان تنها در حدود یک درصد است و در مقابل کل انرژی برق مصرفی در سطح شهرداری بیش از ۶٢ میلیون کیلووات در سال است که این حجم برق مصرفی علاوه بر مشکلات محیط‌ زیستی، هزینه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان بر شهرداری تحمیل می‌کند.

وی افزود: لازم است مدیریت شهری نسبت به این پدیده حساسیت لازم را داشته باشد و بسترهای لازم را برای صرفه‌جویی و نیز افزایش استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر فراهم کند.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *