برگزاری طرح نوروزگاه بلوار کشاورز در نوروز ۹۷

برزین ضرغامی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری طرح نوروزگاه بلوار کشاورز در بخش های هنرهای تجسمی، نمایشی، آفرینش ادبی و موسیقی و سرود از ۳ تا ۱۲ فروردین ماه خبرداد.
به گزارش خبرنگار مهر ، برزین ضرغامی در نشست خبری طرح پیشواز از نوروز ۹۷ با اشاره به رویکرد سازمان زیباسازی در مورد توجه ویژه به صرفه جویی اظهار کرد: در طرح پیشواز از نوروز سازمان های متعددی در شهرداری تهران متولی فعالیت های فرهنگی و هنری هستند که امسال سعی کردیم هر کدام از این سازمان ها و حتی مناطق وظایف خود را با تقسیم کار انجام دهند تا با رعایت اصل صرفه جویی موضوع مشارکت نیز تحقق یابد.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی متولی سیما و منظر شهر است، تصریح کرد: اجرای تبلیغات در شهر با دو کارکرد آگاهی بخشی و آموزش های شهروندی و کارکرد دیگر، مناسبتی و اطلاع رسانی دنبال می شود.

  1. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ طرح از هنرمندان در بخش های متعدد پیشواز از نوروز به سازمان زیباسازی رسیده است، گفت: در مجموع ۶۴۶ طرح پس از داروی برای اجرا برگزیده شده اند. همچنین در حوزه هنرهای محیطی و آذین بندی خلاق ۱۰۱ طرح از ۹۶ هنرمند برگزیده شده و ۴۵ اثر حجمی در سطح شهر جانمایی و نصب شده اند.
  2. ضرغامی با اشاره به برگزاری جشنواره تخم مرغ های نوروزی گفت: ۷۹ طرح نیز در این حوزه برگزیده شده است که با همکاری مناطق، یک نقطه مشخص و هنرمندان آن منطقه در رنگ آمیزی تخم مرغ ها مشارکت داده شده اند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه خیابان ولیعصر(عج) به عنوان یکی از معابر مهم شهر برای پیاده سازی آثار هنری بر روی درختان خشکیده انتخاب شد، تصریح کرد: در این بخش نیز ۴۰ اثر برای ایجاد آثار حجمی روی درختان خشکیده انتخاب و اجرا شد.

به گفته وی طرح “دیوارهای کوچک شهر من” نیز برای اجرای طرح های گرافیکی با مشارکت هنرمندان محلات در سطح شهر، یکی دیگر از برنامه های پیشواز از نوروز سازمان زیباسازی است.

ضرغامی با تاکید بر توجه ویژه به موضوع نورپردازی برخی از محورهای شهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از لحاظ تکنولوژی نور در کشور پیشرفت چندانی نداریم، از دانشگاه تربیت مدرس که اقداماتی در این زمینه انجام داده است مشاوره خواستیم که در نهایت ۱۱ طرح در ۶ محور شهر تهران برگزار خواهد شد. بر این اساس ۱۰۷ هزارمتر نورپردازی ریسه ای در مسیرهای خیابان دماوند تا میدان آزادی، خیابان شریعتی از دروازه شمیران تا میدان قدس، خیابان ولیعصر(عج)، ترمینال جنوب تا خیابان رجایی و همچنین خیمه نوری میدان هفت تیر و خیابان هنگام نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کمپین تبلیغات فرهنگی نیز گفت: در این حوزه با تشکیل اتاق فکری مقرر شد، اشعاری با مضمون بهار استخراج و با همکاری هنرمندان خوش نویسی نستعلیق نگاشته شده و به صورت گرافیکی بر روی دیوارهای شهر اجرا شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در پایان با اشاره به برگزاری طرح نوروزگاه بلوار کشاورز خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری منطقه ۳، سازمان فرهنگی هنری و سازمان زیباسازی از سوم تا دوازدهم فروردین با مشارکت مردم اجرا می شود. این طرح شامل نمایشگاه های عکس، کاریکاتور، کارت پستال، خوش نویسی، صنایع دستی، اجرای تئاتر خیابانی و میدانی، کمدی، خیمه شب بازی، نوروزخوانی، گروه سرنا و دهل و غیره خواهد بود.

https://www.mehrnews.com/news/4253885/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *