فواید استفاده از بنرهای تبلیغاتی

در این نوشتار به ۱۲ مورد از ابزار های طراحی بنر تبلیغاتی اشاره می کنیم و ویژگی های هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم

بنرهای تبلیغاتی، صفحات گرافیکی هستند که برای معرفی محصولات، اپلیکیشن‌ها و … در صفحات وب و یا اپلیکیشن‌ها قرار داده می‌شوند. البته استفاده از بنر می‌تواند کاربردهای شخصی و غیرتبلیغاتی نیز داشته باشد.در طراحی بنر بیشتر تصاویر و طراحی ظاهری آن مطرح است تا متنی که در آن نوشته می‌شود. زیرا اگر تصویر به اندازه کافی جذاب نباشد، توجه کاربر را جلب نخواهد کرد.

با توجه به کاربردهای وسیع تبلیغات بنری، احتمالاً این روش را در کمپین تبلیغاتی و بازاریابی خود، نیاز خواهید داشت. ابتدایی‌ترین و البته مهم‌ترین مسئله، طراحی مناسب بنر است. استفاده از فوتوشاپ در طراحی بنر می‌تواند خوب باشد، اما طراحی هر بنر با فوتوشاپ وقت زیادی از شما خواهد گرفت. بنابراین، شما باید یا طراحی بنرهای تبلیغاتی خود را به طراحان گرافیک حرفه‌ای بسپارید و یا می‌توانید از ابزارهایی که برای طراحی بنر تبلیغاتی موجود است، استفاده کنید.

خوشبختانه برای این کار با ابزارهای موجود در طراحی بنر، نیاز به دانش گرافیکی حرفه‌ای نیست. این ابزارها طراحی بنر را بسیار آسان ‌کرده‌اند.

فواید استفاده از بنرهای تبلیغاتی
معرفی برند
جلب توجه کاربران دیجیتال به برند و محصولات ما در عصر حاضر، از بحث‌برانگیزترین موضوعات مطرح در هر کسب‌وکاری است و رمز موفقیت در این مسیر، خلاقیت است.

افزایش ترافیک بازدید
در طراحی بنر مهم‌ترین هدف، ترغیب مخاطب کلیک روی آن و بازدید از سایت است. از جمله روش‌های پرداختی به وب‌سایت‌هایی که تبلیغات بنری انجام می‌دهند، نرخ کلیک (CTR)، مقدار زمان حضور در وب‌سایت است. برای بررسی ترافیک بازدید می‌توانید از ابزار analytics استفاده کنید که بعضی از شرکت‌های طراحی بنر مثل bannersnack در سرویس‌های خود در نظر گرفته‌اند.

برای آشنایی با نرخ پرش و نرخ خروج کلیک کنید.

جذب دوباره مشتری
اگر فردی به سایت شما مراجعه کند و از محتوا یا محصول شما راضی باشد، اما ایمیل خود را برای دریافت خبرنامه وارد نکند، با دیدن بنرهای شما روی وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌های دیگر مجدد ترغیب به استفاده از محصول و یا محتوای سایت شما می‌شود.

  • فروش محصول
    بنرهای تبلیغاتی ابزار خوبی برای ترغیب به خرید محصول هستند. به همین خاطر قرار دادن بنر در وب‌سایت‌های مرتبط با محصول، جزء نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

اطلاع‌رسانی درفروش‌های ویژه و تخفیف‌ها
یکی از راه‌های افزایش درآمد و رشد برند، فروش‌های ویژه و تخفیف‌هاست و البته برای تأثیر بیشتر، به اطلاع‌رسانی و تبلیغات قوی برای اطلاع مشتریان بالقوه نیاز دارید. استفاده از بنر می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

معرفی ابزارهای مناسب در طراحی بنر تبلیغاتی
Bannersnack
قیمت گذاری: رایگان، دو سطح پیشنهادی فردی دارد: starter 7$ ، pro 18$ در ماه، و یک نسخه حرفه‌ای گروهی: ۴۸$ Team در ماه

Bannersnack ازجمله بهترین ابزارهای طراحی بنر است. از این برنامه به‌صورت آنلاین و رایگان می‌توانید استفاده کنید.

در حال حاضر ابزارهای گرافیکی به سمتی می‌روند که نیازی نباشد کاربران نحوه عملکرد نرم‌افزاری همچون Flash را بدانند، چراکه چنین برنامه‌هایی با آنکه قابلیت‌های فراوانی برای کاربران حرفه‌ای دارند اما نیاز به آموزش هم دارند. در مواردی می‌توان از برنامه‌های ساده‌تری استفاده نمود که هم سهولت در استفاده را به‌عنوان یک قابلیت در خود دارند و هم اینکه برای کاربران در سطوح مختلف قابل ‌استفاده و بهره‌وری هستند. برای مثال طراحی یک بنر ساده فلش نیاز به ابزاری همچون Flash ندارد و می‌توان با ابزارهای ساده‌تری هم به‌راحتی زیباترین کارها را طراحی کرد. در این ابزار نیز می‌توانید بنر مدنظر خود را به‌آسانی، با سرعت و بدون نیاز به نوشتن کد طراحی کنید. با drag and drop می‌توانید هر تغییری در بنر ایجاد کنید.

در نسخه رایگان می‌توانید از عکس‌های دلخواه خود و یا ‌عکس‌های پیشنهادی برنامه استفاده کنید. هم‌چنین، این برنامه از زبان‌های مختلف و ازجمله فارسی برای قرار دادن متن در بنر پشتیبانی می‌کند و فونت‌هایی را نیز برای استفاده در دسترس قرار می‌دهد. در نسخه پولی، این امکان را می‌دهد که فونت‌های دلخواه خود را به برنامه اضافه کنید و همچنین نسخه فلش در طراحی بنر نیز از ویژگی‌های نسخه پولی است.

نکته مهم در این زمینه تایپ فارسی است. در صورتی‌ که ابزار طراحی بنر شما از زبان فارسی نیز پشتیبانی نمی‌کرد، شما می‌توانید با نصب برنامه‌های فارسی‌نویس در محیط گرافیکی، متن دلخواه خود را در ابزار طراحی مورد نظرتان قرار دهید. نرم‌افزارهای زیادی برای فارسی‌نویسی‌ موجود است که از جمله آن‌ها می‌توان از LeoMoon Persian TTT  نام برد.

My banner maker
قیمت گذاری: رایگان و هم‌چنین یک نسخه پولی: ۴٫۹۵$ premium در ماه

my banner maker نیز یکی از ابزارهای آنلاین طراحی بنر است. از ویژگی‌های این برنامه، تغییر و تنظیم سایز بنر بدون افت کیفیت و دسترسی بدون محدودیت به عکس‌های موجود در کتابخانه برنامه در نسخه رایگان است. همچنین، در صورت نداشتن ایده مناسب برای طراحی، این برنامه همانند برنامه‌های دیگر نمونه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. همچنین، اگر برایتان امکان تهیه حساب پولی ابزارهای گرافیکی فراهم است، این ابزار از ارزان‌ترین ابزارهاست و نسبت به بقیه ابزارها مبلغ پایینی برای شارژ ماهانه خواهید پرداخت.

Adobe spark
قیمت گذاری: رایگان، و یک نسخه پیشنهادی premium 9.99$ در ماه

با adobe spark نیز می‌توانید طراحی برند را به‌صورت آنلاین انجام دهید. البته باید این نکته را یادآور شویم که با اینکه  adobe spark از جمله برنامه‌های خوب و با کیفیت است، اما دسترسی به آن به دلیل فیلترینگ با مشکلاتی مواجه است. این برنامه بر روی دسکتاپ آیفون و آیپاد قابل ‌استفاده است.

  1. در adobe spark می‌توانید با قرار دادن عکس‌ها و نوشته‌ها به سبک مجله (magazine style) طراحی جذابی داشته باشید. طراحی بنر و استفاده از ویژگی‌های اولیه مثل قرار دادن عکس، ویدئو و قابلیت‌های نوشتاری بر روی بنر، رایگان است. اما بقیه ویژگی‌ها مثل برداشت لوگوی sp از گوشه بنر، تغییر رنگ و فونت، استفاده از نمونه‌ها و تم‌ها و قابلیت مکالمه صوتی و نوشتاری بین کاربران در نسخه پولی قرار داده‌ شده است. هم‌چنین در نسخه پولی، امکان نگهداری و مدیریت برندها در یک مکان نیز وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید: ۷ راهکار برای کپی رایتینگ موثر
Snappa
قیمت گذاری: رایگان، با دو نسخه پیشنهادی فردی pro 10$ در ماه و Team 20$ در ماه

Snappa ابزار آنلاین گرافیکی برای طراحی و انتشار عکس و بنر است. سازندگان این برنامه مدعی هستند که snappa کاربرپسندترین برنامه گرافیکی است که می‌توانید کار با آن را تجربه کنید. هم‌چنین این ابزار سه نکته اصلی در طراحی یعنی سرعت بالا در طراحی، عدم نیاز به داشتن مهارت خاصی در طراحی با این برنامه و توانایی دسترسی به عکس‌ها و تمپلیت‌ها در نسخه رایگان را دارا می‌باشد. با این ابزار می‌توانید بنر یا فایل گرافیکی خود را در قالب‌های JPG، high-res PNG، retina JPG، Retina PNG دانلود کنید. در این ابزار امکان پولیش طرح برای طراحان گرافیکی حرفه‌ای نیز وجود دارد.

EximiousSoft Banner Maker
EximiousSoft برنامه قدرتمند مخصوصاً برای طراحی بنرهای متحرک با فرمت gif است. طراحی بنر، هدر سایت، دکمه‌های وبسایت ازجمله کاربردهای کلی این برنامه به شمار می‌رود. پشتیبانی کامل از فایل‌های برداری و لایه‌های گرافیکی ازجمله ویژگی‌های این نرم‌ا‌فزار است.

EximiousSoft قابل نصب بر روی ویندوز است و دانلود آن در سایت‌های فارسی، به‌صورت portable و installer موجود است. از ویژگی‌های دیگر آن نیز می‌توان به محیط گرافیکی آسان، امکان طراحی و نقاشی عناصر و ساخت تصاویر گرافیکی با سه فرمت png، gif، jpg اشاره کرد.

Banner Designer Pro
Banner designer pro نرم‌افزار طراحی برند، برای windows و mac است. مانند banner snack این نرم‌افزار نیز توانایی طراحی بنر فلش را برایتان فراهم می‌کند و تفاوت عمده آن با banner snack در این است که banner snack همانطور که گفتیم ابزار web-based است. این دو ابزار به شما کمک می‌کنند که به آسانی و بدون دانستن زبان برنامه‌نویسی فلش، طراحی خود را انجام دهید. فرمت‌های خروجی پشتیبانی شده در این نرم افزار شامل SWF، JPEG، GIF، HTML است.

 چند مورد از ویژگی‌های مهم و امکانات banner designer pro، امکان کار بر روی چند بنر به‌صورت هم‌زمان، امکان تعیین زمان حرکت objectها، بهینه‌سازی فایل خروجی برای استفاده در وب با حجم محدود و با کیفیت مناسب و تولید کدهای HTML برای استفاده در صفحات وب است.

flash banner wizard
Flash banner wizard یا همان banner wizard نرم افزار دیگری برای ساخت بنر، اسلایدشو، انیمیشن‌های فلش، افکت‌های فلش و بنرهای Gif است. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به امکان اضافه کردن ویدئو و موزیک برروی بنر و همچنین قرار دادن لینک (ابزار هایپرلینک) برروی آن اشاره کرد. این نرم‌افزار نیز از جمله نرم‌افزارهای کاربرپسند است که نیاز به آموزش و یا تجربه طراحی قبلی ندارد.

banner wizard قابل استفاده در ویندوز و سازگار به نسخه‌های متفاوت آن است. امکان ذخیره فایل خروجی به صورت GIF و SWF و یا قرار دادن در وب‌سایت‌ها نیز فراهم شده است. در ضمن برای تایپ فارسی حتماً باید از نرم‌افزارهای فارسی‌نویسی استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید: ۵ ابزار برای بصری کردن داده ها
Banner maker pro
Banner maker pro محصولی از شرکت GatorData است و ابزار دیگری در زمینه سخت عکس و بنر تبلیغاتی ایستا و متحرک می‌باشد. این ابزار فقط در طراحی بنر به‌کار نمی‌رود. بلکه هر طراحی گرافیکی مانند طراحی آیکون و یا لوگو را می‌توان توسط آن انجام داد. این نرم‌افزار نیز قابلیت‌های متداول ابزارهای طراحی مانند قرار دادن عکس‌ها و متن‌های مرتبط با آن و افکت‌های متنوع حرکت را دارد و از جمله ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به بهینه‌سازی فایل خروجی GIF برای وضوح بیشتر اشاره کرد. در این برنامه می‌توانید از هر فونتی که در کامپیوتر خود دارید، استفاده کنید.

banner maker قابل نصب بر روی همه نسخه‌های ویندوز است و در صورت استفاده از نسخه رایگان watermark معرفی نرم‌افزار بر روی فایل خروجی وجود خواهد داشت.

Banner Design Studio
طراحی بنر ایستا و فلش در این نرم‌افزار نیز به راحتی و با drag and drop انجام می‌شود. خروجی شما توسط این نرم‌افزار می‌تواند در ۱۴ فرمت مختلف مانند SWF،HTML،AVI،PDF،GIF،JPG،PNG،TIFF،BMP و … باشد. این نرم‌افزار نیز برای نسخه‌های مختلف ویندوز قابل استفاده است.

Easy GIF Animator
این نرم‌افزار برنامه قوی برای ساخت و ویرایش تصاویر gif است که از این نرم‌افزار می‌توان برای طراحی بنرهای تبلیغاتی و لوگوی سایت‌ها نیز استفاده کرد. Easy GIF Animator تمام قابلیت‌های لازم برای طراحی یک بنر خوب را دارا است. این نرم‌افزار دارای قسمت جالبی موسوم به جادوگر سریع می‌باشد که این امکان را به شما می‌دهد که در کمترین زمان تصاویر gif مورد نظر خود را بسازید.

هم چنین دارای قابلیت‌های امکان بازدید از انیمیشن درون مروگر، قابلیت بهینه‌سازی تصاویر برای استفاده در وب، دریافت خروجی با فرمت SWF و AVI، امکان ویرایش هر فریم به صورت جداگانه و توانایی تبدیل فیلم‌های AVI به فرمت GIF برای بنرهای متحرک است.

DP Animation Maker
این نرم‌افزار برنامه مفید دیگری برای تهیه تصاویر متحرک و همچنین بنر تبلیغاتی است. انیمیشن‌های نمونه متنوع موجود در این برنامه این امکان را به شما می‌دهند که در زمان خیلی کوتاه بتوانید تصاویر متحرک خود را بسازید. انیمیشن‌ها در این برنامه با استفاده از یک تصویر و قرار دادن تعدادی افکت بر روی آن‌ها تهیه می‌شود.

WebSmartz Flash Design Studio
flash design studio نرم‌افزار دیگری از شرکت WebSmartz است که با توانایی ساخت بنر، منو، متن‌های انیمیشن و اسلایدشو با فلش را داراست.

از قابلیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیب چند بنر در یک فایل منفرد

دارای preloader آماده برای بنر

توانایی مدیریت قسمت‌ها در لایه‌ها

توانایی لود پس‌زمینه تصاویر ثابت با فرمت‌های TIFF، BMP، PNG، JPEG و پس‌زمینه متحرک با فرمت SWF

فایل خروجی با فرمت‌های SWF, HTML, AVI، JPG, PNG, TIFF, BMP, PDF, GIF

اگر شما هم ابزار مناسبی برای طراحی بنر تبلیغاتی می‌شناسید که در این نوشتار به آن اشاره نشده است، در قسمت نظرات به ما معرفی کنید. در کالج تپسل بیشتر بخوانید https://college.tapsell.ir/tools-for-designing-advertising-banners/

college.tapsell.ir/tools-for-designing-advertising-banners/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *