۵ پروژه بزرگ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان افتتاح شد

۵ پروژه بزرگ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان افتتاح شد

اهواز – پنج پروژه بزرگ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان ظهر امروز یکشنبه در حاشیه آئین افتتاحیه پنج پروژه بزرگ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آئین افتتاح پروژه نوسازی و تجهیز کارگاه الکترونیک الکتروتکنیک، افتتاح پروژه نوسازی و تجهیز کارگاه عمران، افتتاح پروژه نوسازی و تجهیز کارگاه سلف سرویس دانشجویان، افتتاح پروژه احداث آزمایشگاه رشته مهندسی تکنولوژی شیمیایی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران و همچنین افتتاح پروژه ملی مجتمع کارگاهی و آموزشی آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران امروز با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

سید بهزاد علوی افزود: مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی رشته عمران در فضایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع مورد بازسازی کلی قرار گرفته این مجتمع شامل آزمایشگاه مکانیک خاک بتن، سایر مصالح، مقاومت مصالح، کارگاه تأسیسات مکانیکی، کارگاه قالب‌بندی و آرماتوربندی، انبار لوازم مصرفی و تجهیزات، دفتر اساتید گروه و سه باب کلاس رسم تخصصی و نقشه کشی است.

  • وی تصریح کرد: تجهیزات لازم برای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فوق‌الذکر همراه دوربین‌های پیشرفته نقشه‌برداری تهیه‌شده و اضافه شدن این فضای کارگاهی و تجهیزات خریداری شده باعث افزایش کیفیت آموزشی توانمندسازی و کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان این رشته می‌شود.

علوی با اشاره به افتتاح مجتمع کارگاهی آموزشکده دختران عنوان کرد: در این مجتمع نیز مجموعه کارگاه‌های معماری و چاپ سیلک با هدف رفع کمبود فضای آموزشی در فضایی بالغ بر ۷۰۰ مترمربع با زیربنای سه کارگاه مجزا احداث شده که ظرفیت پذیرش ۹۰ نفر دانشجو را همزمان دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه با توجه به منحصر به فرد بودن آموزشکده دختران در خوزستان کارگاه‌های احداث شده در آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی دختران نقش مهمی ایفا می‌کند، ادامه داد: این پروژه برای رشته‌های معماری، گرافیک و معماری داخلی به تجهیزات تخصصی مجهز شده که از آن جمله می‌توان به مجموعه وسایل کارگاه‌های گرافیک و معماری، میز نور، ویدئو پروژکتور، تأمین سرمایه‌ای با کولرهای اسپلیت میز و صندلی نقشه‌کشی اشاره کرد.

وی یادآور شد: پروژه سلف سرویس دانشجویان نیز که فضای قبلی سلف سرویس در سال ۱۳۴۸ احداث شده بود و در بازسازی صورت گرفته اقدامات مختلفی از جمله کف سازی سرویس با مساحت ۷۰۰ متر مربع از جنس سرامیک، داخل سرویس از جنس سنگ تراورتن به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع، نصب سقف کاذب همراه نورپردازی از جنس کناف به مساحت ۷۰۰ مترمربع، تأمین سرمایش سلف سرویس اساتید با ۹ عدد کولر اسپلیت ایستاده و تجهیزات سلف سرویس به میز صندلی انجام شد.

علوی با اشاره به افتتاح مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی گروه برق گفت: این مجتمع متناسب با سرفصل دروس در مقاطع کاردانی (الکتروتکنیک، برق صنعتی، الکترونیک و ابزار دقیق) و همچنین کارشناسی (مهندسی تکنولوژی و برق قدرت) و همچنین نیاز صنعت در مساحتی بالغ بر ۶۰۰ مترمربع توسعه و تجهیز شدند؛ آزمایشگاه‌های این مجتمع شامل آزمایشگاه ماشین‌های الکتریکی، بررسی سیستم‌های قدرت، الکترونیک عمومی، هیدرولیک و پنوماتیک، کنترل خطی، رله و حفاظت از ابزار دقیق و کارگاه‌های این مجتمع نیز شامل سیستم اعلام حریق، ترانسفورماتور، مدار فرمان و سیم پیچی و همچنین سایت PLC است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به افتتاح مجتمع آزمایشگاهی دختران یادآور شد: مجتمع آزمایشگاهی از محل اعتبارات عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای کیفیت آموزشی با زیربنای ۳۰۰ مترمربع احداث شده و شامل چهار آزمایشگاه مجزا است.

علوی اضافه کرد: در این مجتمع آزمایشگاه شیمی، کارگاه انتقال حرارت، کارگاه اصول عملیات واحد و همچنین مکانیک سیالات احداث شده است.

وی در پایان گفت: همچنین دستگاه هدایت سنج حرارتی، دستگاه مبدل حرارتی دو لوله‌ای، دستگاه مبدل حرارتی پوسته و لوله، دستگاه اسپکتروفوتومتری، کلیه تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه چگالش و همچنین دستگاه IR از جمله تجهیزات این مجتمع است.

به گزارش خبرنگار مهر، این آئین با حضور ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

کد خبر ۴۶۷۸۳۱۴

mehrnews.com/news/4678314

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *