«گرگم و گله می‌برم» از روس‌ها جایزه گرفت

«گرگم و گله می‌برم» از روس‌ها جایزه گرفت

«گرگم و گله می‌برم» جایزه بهترین فیلم بخش رویاهای کودکانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن اینسومنیا روسیه را به دست آورد.

به ‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین جایزه بهترین فیلم بخش رویاهای کودکانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن اینسومنیا روسیه را به دست آورد.

جشنواره اینسومنیا (بی‌خوابی) طی روزهای ۲۷ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۸ برابر با ۱۸ تا ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۹ برگزار شد.

در این جشنواره بهترین فیلم‌های پویانمایی کوتاه از سراسر جهان به هنگام شب و در فضای باز به نمایش درآمد و در طول روز نیز مهمانان از دیگر فعالیت‌های این رویداد هنری مانند سخنرانی‌ها، کنسرت‌های موسیقی زنده، اجرای نمایش و بازار هنری بهره‌مند شدند.

در نهایت جایزه بزرگ اینسومنیا نیز به فیلمی از کشور روسیه تعلق گرفت و این رقابت که در بخش‌های مختلفی برگزار می‌شد با اهدای جوایز، به کار خود پایان داد.

«گرگم‌ و گله‌ می‌برم» که با تکنیک انیمیشن دیجیتال و بدون کلام تولید شده و فیلمنامه ‌آن برگرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته‌ افسانه‌ شعبان‌نژاد است، موفق به دریافت جوایز دیگری از جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله از زاگرب کرواسی، فیلم کودک جشنواره کوکر بلغارستان، جشنواره فیلم شهری استانبول ترکیه و یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران نیز شده است.

امیرهوشنگ معین کارگردان این اثر درباره‌ نگاه مخاطبان به این انیمیشن می‌گوید همه انتظار دارند این اثر شبیه داستان «گرگم و گله می‌برم» باشد، ولی داستان، نوع روایت و گرافیک آن متفاوت است و در عین حال فضای شاعرانه‌ای دارد و همین موضوع باعث شوکه‌شدن بیننده می‌شود.

کد خبر ۴۶۷۷۴۲۳

mehrnews.com/news/4677423

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *